Algemene voorwaarden – Begrijpelijke Taal

  1. Wie wij zijn

Begrijpelijke Taal is een online dienst die helpt om teksten, zoals contracten, algemene voorwaarden of offertes, begrijpelijker uit te leggen.
Wij bieden uitleg en samenvattingen, geen juridisch advies.

Begrijpelijke Taal is geen advocatenkantoor, geen jurist en geen juridisch adviseur.

  1. Wat de dienst doet

Onze dienst:

zet door jou aangeleverde teksten om in een begrijpelijke uitleg;

wijst mogelijke aandachtspunten aan;

helpt je de inhoud beter te begrijpen.

De analyse is gebaseerd op automatische tekstverwerking (AI).

  1. Wat de dienst niet doet

De dienst:

geeft geen juridisch advies;

vervangt geen jurist, advocaat of notaris;

garandeert niet dat de uitleg volledig, foutloos of juridisch correct is;

neemt geen beslissingen voor jou.

Gebruik je de uitleg voor juridische, financiële of andere belangrijke beslissingen, dan doe je dat op eigen verantwoordelijkheid.

  1. Gebruik van de dienst

Door gebruik te maken van Begrijpelijke Taal:

verklaar je dat je bevoegd bent de aangeleverde tekst te gebruiken;

garandeer je dat je geen vertrouwelijke of illegale informatie uploadt;

accepteer je deze algemene voorwaarden.

Wij mogen de dienst aanpassen, verbeteren of tijdelijk onderbreken.

  1. Aansprakelijkheid

Begrijpelijke Taal is niet aansprakelijk voor:

schade door het gebruik van de uitleg;

onjuiste interpretaties of conclusies;

beslissingen die worden genomen op basis van de analyse;

directe of indirecte schade, zoals financiële schade, gevolgschade of gemiste kansen.

Onze aansprakelijkheid is altijd beperkt tot het bedrag dat je voor de betreffende analyse hebt betaald.

  1. Resultaten en verwachtingen

De uitleg:

is bedoeld als hulpmiddel;

kan onvolledig zijn;

kan context missen;

kan juridische nuances niet volledig weergeven.

Wij doen ons best om een duidelijke uitleg te geven, maar geven geen garanties.

  1. Betaling en prijzen

Prijzen worden vooraf duidelijk vermeld.

Betaling verloopt via een externe betaalprovider.

Na betaling start de analyse automatisch.

Terugbetaling is niet mogelijk zodra de analyse is gestart.

  1. Privacy en gegevens

Wij verwerken alleen gegevens die nodig zijn om de dienst uit te voeren.

Aangeleverde teksten worden niet openbaar gemaakt.

Wij gaan zorgvuldig om met persoonsgegevens volgens de geldende privacywetgeving (AVG).

  1. Beschikbaarheid van de dienst

Wij streven naar een goed werkende dienst, maar:

garanderen geen ononderbroken beschikbaarheid;

zijn niet aansprakelijk voor storingen of tijdelijke uitval.

  1. Wijzigingen

Wij mogen deze algemene voorwaarden wijzigen.
De meest actuele versie staat altijd op de website.

  1. Toepasselijk recht

Op deze voorwaarden is Nederlands recht van toepassing.
Geschillen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in Nederland.

  1. Contact

Heb je vragen over deze voorwaarden of de dienst?
Neem contact op via:

Website: www.begrijpelijketaal.net. E-mail: office@begrijpelijketaal.net

Scroll naar boven